Üzemeltető: Blogger.
RSS

Álkandalló képek és megvalósítási tippek


banyoc@ elkészült álkandallója kicsit lentebb megtalálható!!!


Én kicsit másként fogom, nem lesz ennyire magas, és lesz "kémény" része és kamu mécsesek (elemes) fognak benne világítani néhány faág között, nálam már csak a szín a kérdés . A többi összeállt fejben. Amúgy Anyukám hungarocellből készítette és még be is "kormozta" belül 
Az én kandallóm még abban lesz más, hogy lesz egy kb. 15 cm-es rész az alján ami a "keret" aztán arra egy szélesebb, hosszabb alap (ebben lesznek a mécsesek, illetve ezen lesz az a félkör alakú ajtó rész) aztán azon még egy hungarocell lap ami ugyan olyan széles, mint az alap és arra még pakolni is lehet csecse becséket, és arra jön a kémény. Kb. így: (kiv. a fa tartót ott nem lesz lyuk)

-----

Elkészítés: Fogtam egy vékonyabb nagyobb dobozt, elől kivágtam, hungarocellből szabtam rá egy akkora téglalapot, ami elől és a két oldalán 2 cm-rel túllógott. Mindkettőt lekentem tapétaragasztóval és fehér papírral beborítottam. A dobozba belülre is tettem, hogy középen egyenes legyen. Majd a kettőt összeragasztottam, egy éjszakát száradt. Másnap vonalzóval meghúztam a "téglákat" és kifestettem pirosra, a belsejét pedig feketére. A tűznél a rőzse valódi vastagabb ágakból van, a tűzhöz egy újságpapírt összegyűrtem, sárga krepp papírral körberagasztottam és piros filctollal itt-ott megszíneztem. Az oldalába vékony drótokat szúrtam és a végére kicsi lángokat ragasztottam. A hungarocell elejébe három helyen csavart tekertem, a zoknik egy mikulás sapkából lettek kiszabva. A kezdőbetűk papírból vannak ráragasztva. A tetejére került maga a naptár rész, amihez 24 papírt megszámoztam, vonalzó mellett a tetejüktől 1,5 cm-re tűvel végig szurkáltam (könnyebben szakadjon). Így majd minden reggel valamelyik gyerekem letép egyet belőle, én pedig minden nap feltöltöm a zoknikat.
Az ötletet judit0 nevű felhasználónk küldte be.
Itt olvasható: http://kreativkozpont.hu/otlet/adventi-naptar-10

------

Az álkandalló nagyon izgatja a fantáziámat, ilyet én is szeretnék! Arra gondoltam hungarocelből meg lehetne csinálni és lehet kapni tégla mintás tapétát azzal meg be lehetne vonni kivülről, csak a formáját kellene kitalálni. Kicsit feldísziteni, mécsest bele tenni és kész.  Igazi kandalló még jobb lenne, de annak a lehetőségét már tavaly elvetettük, így marad az álkandalló.

-----

Az igazi mécses is csak terv, mint ahogy a kandalló is.. bár magának a kandalló testnek a formája, stílusa már elég jól egyben van a fejemben...
Ha -valaha- kész lesz az fogja meghatározni, hogy mi égjen benne. Csak égősor, vagy mécses, vagy "kamu" gyertya.... majd meglátom....
némi valódi fahasábot is szeretnék majd bele tenni... értelem szerűen mindezt a legbiztonságosabb módon!

-----

http://babavilag.blogspot.hu/2011/11/mi-mar-keszulunk-karacsonyra.html

-----

Addig is eszembe jutott, hogyan pótoljuk telente a kandallót.:) Kis lakásban lakunk így nem lehet igaz kandallónk, de töltöttünk le videót, amit egyszerűen lejátszottunk a tévén. Ropog a tűz, lobog a láng... nem igazi, de karácsonyi zenével meg az illatokkal tökéletes.

http://www.youtube.com/results?search_query=fireplace&oq=fireplace&gs_l=youtube.12..0i3j0l9.147589.147589.0.148526.1.1.0.0.0.0.581.581.5-1.1.0...0.0...1ac.1.86v2_P5K5Ls

-----

Kandalló: fessétek be egyszerűen a hungarocellt. Ha van nyomtatód, akkor tudsz hozzá márványmintát nyomtatni selyempapírra. Én már többször csináltam ilyet, ha nem találtam megfelelő szalvétát.

-----

Nézd csak! Egyszerű összerakni, MDF lapokból ki kell vágni és lefesteni. /ebben elektromos tűztér van/


-----

És banyoc@ elkészült kandallója, fázisfotókkal :-) :-)


1 valahogy így kezdődött.
Alapanyagok: hungarocell lap-méretre vágva, és már bevonva azzal a bizonyos dombo mintás tapétával amitől frankón meghajlott az össes lap.
Ragasztópisztoly ragasztóval, olló szike és vastag karton ami megerősíti a ragasztást.

2. jó alaposan beragasztózva, majd legalább 1 napig préselve, hogy biztos legyen a kötés

3. ilyen a belseje (nem szép)

4. ilyen meg az előlapja (még mindíg nem szép)



 5. nem tudom, hogy ezen "pacán" kivehető-e a tapéta mintája... ami nekem azért volt fontos, mert ez segített abban, hogy kissé márványmintásra tudjam "festeni" (szivaccsal pecsmegelni)---

6. itt már festve van, de eleve nagyon halványra akartam, úgyhogy nem tudom, hogy mennyire adja át a fotó a fínom árnyalatokat.

7.  itt már haladok:) a"tűztér" hátsó lapja.... pausz papírra ceruzával színezett lángok... (nappali fénynél hááááát randa! )

8. na:) valmai alakúl:) rajta a díszítések is a "tűztér" alja is -félkész! meg egy odavetett égősor világítja meg hátulról, próbaképpen


Tááádáááám!!!! és elkészült!:))))))))))))

9.. na itt már olyan mintha kandalló lenne:))) már nem is olyan csúnya:)))

10. na itt fog lakni:))) a nappaliban:)) égősor világít a hátuljában:) (10 db égő)

11. ez a kép vaku-val készült.

12. égnek az égők is, meg már a gyertyák is:)


13. itt már csak a gyertyák égnek

14 ugyanaz, csak vaku nélkül.

15.. a sötét szobában:))

16. egy közeli a dekorációról:)


nna hát ez a mi kandallónk:))))))))))))

Ami még befejezésre vár:
maga a "tűztér" ami így is jó lenne, de szeretnék majd bele tenni igazi fa hasábokat, pontosabban darabkákat ami közi kerülnek majd be a gyertyák, mécsesek úgy, hogy az biztonságos legyen.

ezt a 4 piros gyertyát, ami a tavalyi adventi maradékja csak a fotók kedvéért tettem bele, tehát ez nem végleges megoldás.



Nos, akkor ahogy ígértem megpróbálom az álkandalló készítés tapasztalatait leírni.

Alapanyag:
Én 3 cm vastag beltéri szigetelésre való hungarocellt vettem. Nézegettem a 2 cm -eset is, de azt nagyon gyengének találtam. Most már tudom, hogy jobban körül kellett volna néznem, és lépésállót kellett volna venni. Lehet, hogy csak nekem kerülte el a figyelmemet, de én nem láttam olyant.
Kell még hozzá ragasztó: én olyan kinyomópisztolyosat használtam, Stukkó ragasztó, kimondottan hungarocellre való. Szerintem 1 tubus is elég (nekem kettő kellett mert egyet eltörtem, és kifolyt)
Ezen kívűl kell még hozzá kartonpapír (erős dobozt szétvágsz) amivel még meg lehet erősíteni a ragasztásokat, illesztéseket.
Ha csak festeni akarok, akkor a megfelelő színű akril festék (maradék falfesték, maradék színezővel) , ecset/szivacs -attól függ hogy akarod festeni.
És persze vágó eszköz (szike, olló stb stb)
Dekoráció: erre később kitérek.

Méretek:
Nálam a meghatározó az volt, hogy a hungarocell lap mérete eleve  50*100 cm volt és hogy a lehető legkevesebbet kelljen vágni. több oknál fogva
1. kevés legyen a leeső darab
2. nincs hozzá igazi célszerszámom (az a melegítős vágószál szerű)
3. képtelen vagyok egyenesn vágni.
Igyekeztem úgy kialakítani a dolgokat, hogy lehetőleg a csáléra sikeredett vágott felületek ne legyenek szem előtt, tehát előre, látható helyre a gyári vágású szélek kerültek.

Méretek fentről lefele:
Teteje 100 cm széles, és 30 cm mély.
alatta egy kisebb lap, ami 94 cm széles, és 25 cm mély.
ugyanez a méret az alja is.
Ez fogja közre a frontot, ami áll egy 94*30 -as lapból (keresztbe)
két "lába": 50*25 cm. Ez között van a tűztér.
Tűztér: a  lábak belső szélére merőlegesen van felragasztva egy-egy 50*15 cm-es lap, és ugyanilyen mély a tetejére kereszbe ( a szemben lévő fekvő széles, hosszú lap aljára)
A Tűztér hátlapja: mezei pausz papír kiszínezve, és felagasztva a "keretre" ami ugye a mélységet adja.
Két oldallap: 21*80 cm

Munkamenet: -ahogy nálam volt-

A hungarocell ugye, fehér... mi legyen vele?
Én a szobánk és berendezésünk színe és stílusa miatt választottam a fehér/kékes/szürkés márvány mintát.
Találtam a sufniban egy fél tekercs maradék dombor mintás fehér tapétát, ami próbafestést végeztem-sokszor- és úgy gondoltam, hogy EZAZ!. A domborminta adja meg a márványos csíkokat.
Aztán a kiszabott lapokat bevontam a tapétával. Na ez volt az a mit másképp kellett volna!
Én becsomagoltam a lapokat vele (a hátulját nem, de a felületét, oldalatit szépen bevontam) és itt hibáztam. Ugyanis a tapétaragasztótól maga a vastag tapéta megpuhult, meg nyúlott kissé, és ahogy száradt szép ívesre összehúzta az egyenes lapokat (ez volt az a pont amikor azt mondtam, hogy kidobom az egészet)
Hála mérnök Páromnak Ő ki tudta nekem egyenesre préselni, de napokig tartó macera volt.
Egyébként a tapétaragasztó NEM fogta meg... csak nyomokban, bár, lehet, hogy az ellenpréselés is belejátszott.
Javaslatom ezzel kapcsolatban: csak a front felületet fedd be összefüggő tapétával, és használd a stukkó ragasztót. Tegél rá a hungarocellre, kend el rajta spaknival mintha kenyeret vajaznál, és szépen simítsd rá a tapétát. Ugyan így a szélekre is. Kisebb munka, biztosabb tapadás, zéró idegeskedés.

Miután ezen túl voltam, elkezdtem  a festést.
Mivel dombor mintás volt a felület ezért nem ecsetet használtam, hanem szivacsot. Fogsz egy mosogató szivacsot, felvágod akkorára mi Neked kényelmes, belemártod a kikevert festékbe, lehúzod a felesleges, majd szépen, türelemmel elkezded pecsmegelni.
Így csak a kiálló dombor minta kapott a festékből, és ettől lett márványos a hatás.
Értelem szerűen, ha nem ilyent akarsz akkor fogod és ecsettel, vagy amivel, ahogy akarod dekorálod, DE mindenképp csinálj előtte próbát. Mind festékben, mind technikában. (úgy lesz annyi leeső darabkád)

A hungarocell nagy előnye, hogy ideiglenesen gombostűvel is össze lehet rakni az alkotó részeket:)
Először összeragasztottam a frontot (keresztbe hosszú lap, majd a két szélső  lábakat). Száradás után (én hagytam egy napot, úgy hogy még némi könyveket is tettem rá présnek)
Utána felragasztottam a két oldallapot, majd a tűztér mélységét adó lapokat.
Aztán ezt felragasztottam az alapra.
Rámértem a tetejét, és ekkor szembesültem azzal, hogy bizony elég nagy a felület még a 3 cm vastag lapnak is, úgyhogy középen szeretett volna meghajlani, DE én nem hagytam!!!:)))
Egy kitámasztást ragasztottam bele a tűztér felső lapja és a tetőlap közé középre.
Aztán rátettem a tetjét, majd a legfelső tető lapot.

A tűztér aljába hátra és előre raktam egy-egy keskeny csíkocskát ami leeső maradékból van.. ezek nincsennek rögzítve, majd kiderül, ha benne lesznek a fahasábok, hogy kell-e. Az elsőt olyan acélos-feketésre festettem, hogy legyen némi fémes/kormos hatása, ahátsó olyan fakéreg szerű barna.

Világítás: ))))) egy szintén maradék leeső hungarocel csíkra maszkoló szalaggal felragasztottam egy 10 darabos égősort, amit jó alaposan :)))) gombostűvel betűztem a pausz papír mögé, és hogy pirosas legyen a fénye, előkaptam mértéktelen kreativitásomat, és egy laza mozdulattal ráhajítottam egy piros krepp papír csíkot:)

Stukkó minták: készen vettem. Hobbi boltban, papír boltban, kreatív boltban kapható. Rámértem, rágombostűztem, majd felragasztottam.

Dekorációnak kapott még domború pántokat ( elje középen, meg a lábak alja) ez amolyan szegély vagy mi, barkácsboltban vettem a többi alapanyaggal együtt. 2 méteres szál kb 200 Ft, szóval nem borítja fel a költségvetést.
Kapott még némi csillámot is. Maga a festett felület is, a stukkók is, és a szegély is. Amikor már kész volt, minden egyben állt, meg volt száradva akkor fogtam egy kis tapéta ragasztót azzal helyenként vékonyan megkentem, és egy másik ecsettel ráhordtam csillámport.
Szerintem így egyenletesebben sikerült teríteni, mintha szórtam volna.
Hát kb ennyi, remélem nem hagytam ki semmit..
.... de azt látom, hogy jó hosszú lett..

Jó építgetést !
(és  kéretik a szakembereket nem fetrengeni a röhögéstől a leírás olvasása közben!!!:))))))

Banyoc@


-----

kissniki elkészült kandallója:
hoztam néhány képet a kandallómról, bár még félkész állapotban van. az alapja az egyszer már kidobott konyhai felső sarokszekrényünk, amit kissé asszimetrikusra kellett készítenie a páromnak, hogy passzoljon a helyére. sajnos vagy hál'istennek a hűtőnk elromlott. az új hűtő csomagolását használtam fel, ami szerintem elég látványos. de épp ezért szeretném elkerülni a hungarocell lapok festését, félek, azzal elrontanám. még gondolkozom, mi legyen.
megtaláltam végre a kandallómba a tökéletes tüzet! leértékelve vettem a tescoban 100db-os színtelen led-es izzót, amit narancs színű alkoholos filccel egyenként beszíneztem. pár darabot pirossal. villogóra állítottam, betettem a tűztérbe és ráhalmoztam egy csomó fahasábot. nagyon jól néz ki, hoztam is képet. hátul a vezetéket majd még eltűntetem, de egyáltalán nem feltűnő. 


-----

Inspirációnak internetről:

2 comments:

Unknown írta...

Valaki, aki ügyeskezű és elvállalná, hogy készít egy ilyen ál-kandallót nekem, karton, hungarocell stb..anyagból. Amilyeneket itt látok...Természetesen, megfizetem a munkáját és az anyagot. Budapesten lakom, helyben el tudom hozni autóval. Köszönöm. E-mailben jelezze Valaki, ha...

Névtelen írta...

https://www.facebook.com/ekkadekor/

Megjegyzés küldése