Üzemeltető: Blogger.
RSS

Csokis keksz


Csokis keksz (amerikai chocolate chip cookie recept, egy amerikai oldalról fordítottam)

Hozzávalók:
30 dkg liszt
1/2 teáskanál szódabikarbóna (én mostanában ugyanennyi sütőporral sütöm)
1/2 teáskanál só (ijedősebbeknek 1 csipet)
17 dkg vaj
11 dkg barnacukor
8 dkg kristálycukor (lehet az összes cukor egyforma és kerek 20 dkg is, a különböző űrmértékek miatt lett ilyen)
15-20 dkg darabolt csoki vagy csokipasztilla (én 20 dkg-ot szoktam, ét- és tejcsokit vegyesen)
1 evőkanál vaníliaaroma (elég szerintem egy teáskanál is, vagy vaníliás cukor)
1 egész tojás
1 tojássárgája (volt, hogy csak egy nagy tojást tettem bele, mégis elfogyott :) )

A cukrot kikeverjük a vajjal és tojással (én olvasztani szoktam a vajat), hozzáadjuk az aromát, a sót, majd belekeverjük a szódabikarbónás lisztet, végül pedig beleforgatjuk a csokidarabokat. Sütőpapírral bélelt tepsire kanállal gombócokat rakunk a tésztából, egy nagy tepsire kb. 4x4-et (sülés közben szétterül). 165 fokon (én gázsütőben kb. közepes tűznél) előmelegített sütőben kb. 15 percig sütjük (amíg a széle elkezd sötétedni), rácson hűtjük, úgy ropogósabb lesz.

Remélem ízleni fog annak, aki kipróbálja!

0 comments:

Megjegyzés küldése