Üzemeltető: Blogger.
RSS

Mézes recept



Én pár éve a barátom anyukájától kaptam egy szuper mézes receptet.

Hozzávalók:
1kg liszt, 6g szódabikarbóna, 1dkg mézesfűszer, 25 dkg porcukor, 30 dkg méz, 1 dl tej, 4 tojás sárgája és (15dkg margarin- kemény = házikónak, 25dkg margainnal- puhi ehető mézes, 30 dkg margainnal pedig puszedli tésztát kapunk)

margarint félig megolvasztjuk és a liszt kivételével összekeverjük a többi hozzávalóval, majd a liszttel begyúrjuk, és pihentetjük.

Én egy éjszakára szoktam, de 3/4ed óra is elég neki.
Eddig csak a 25 dkg-os verziót próbáltam, de az nagyon bejött. Csak annyit kell várni a kóstolással,hogy sülés után kihűljön kicsit.

De építettem ebből házikót is. (Mutatni akartam képet, de sehol nem találom )
Én úgy oldottam meg egyszer a ragasztás kérdést, hogy ilyen majdhogynem lapos tetős kis erdészházat csináltam, az oldalfalakra kis lukakat fúrtam és egy szalaggal összeköttem, a teteje meg épphogy nem tudott fent maradani, de azt nagyon kevés cukormáz is megtartotta.

0 comments:

Megjegyzés küldése