Üzemeltető: Blogger.
RSS

Dekupázsolt dolgok

Banyoc@ alkotásai:

Dekpoálás: annak ellenére, hogy már legalább 9 éve foglalkozok vele, még egyszer sem sikerült a repesztés!!!! Már nem is érdekel.....
Szóval ne azzal próbálkozz, mert más,nálam tapasztaltabbak is azt mondják: nem elég a jó eszköz, a jó alapanyag, a gyakorlottság, bizony szerncse is kell hozzá.
Próbáld csak meg az üveget!!!
Gyakorlásnak nagyon jó ha sima befőttes üvegre teszel bármit. Csak hogy érezd, hogy hogyan viselkedik a szalvéta, a rizspapír, a dekop. papír, az üvegen, milyen ecsettel hogy tudsz jobban dolgozni. Én is így gyakoroltam be.. Semmi minta, semmi esztétika, a leeső ficniket, darabokat ragaszgattam fel a vacakos befőttes üvegre. Figyeltem a különböző ragasztók száradási idejét, meg hogy a papírfélék hogy viselkednek...



banyoc@ tanácsai rizspapírral bevonáshoz:
A poharat zsírtalanítod (ablakpucolóval)
Rizspapír benedvesíte. 
Kb akkora darabot vágjál csak le ami mondjuk a pohár felső,öblös részére kell. Mintha becsomagolnád! Tehát legyen egy papír csíkod ami olyan hosszú mint a pohár öblösségének a legnagyobb kerülete, és kb olyan magas, mint maga az öblös rész  Kicsit lógjon túl a szélén is. 
Felragasztod rá a rizspapírt úgy, hogy ahol a leg öblösebb, tehát legnagyobb a kerülete, ott szépen felfekszik rá a papír. A többi helyen meg felesleg lesz, azt úgy ragasztod fel, hogy meghajtod, magad fele összecsippented  a papírt... (jajjj, ha én ezt értelmesen le tudnám írni!!!) szóval összeragadnak a feleslegek néhány helyen.Kifelé, nem rá a pohár felületre, hanem olyan hülyén kiállnak, mint a szárnyak....  Így hagyod, és amikor megszárad!!!!! ez fontos! szikével óvatosan levágod az összeragadt felesleget-Tökéletes lesz!
A széléről is le tudod vágni. 
A pohár szárát úgy vonod be, hogy vékony csíkot vágsz a rizspapírból, és feltekered rá, a talpra meg vágsz egy palástot és azt ragasztod fel. 
az illesztések nem látszanak meg, -hacsak nem nagytóval nézed- mert a rizspapír eleve olyan össze-vissza minta. 
Minden leeső ficni papírkát tegyél el, mert nagyon jó lesz pótolni a kimaradt negyedcentis felületeket.




kindertojás alkotásai:
Deres hatás: Sima fehér, nem túl vastag rizspapírral: a szárán keskeny csíkot tekertem körbe, az öblös részre pedig kb. 4-5 cm-es darabokat ragasztottam. Nem nehéz, csak ne vágd a papírt, hanem tépd! Az illesztések így jobban eltűnnek száradás után!
Ha szalvétából ragasztod rá a mintát, akkor viszont pontosan vágd azt körbe, mert kicsi az esélye, hogy pontosan olyan színű a szalvéta alapja, mint a már felragasztott rizspapír.
Persze van olyan, amikor jól mutat, ha csak elnagyolva kitéped a mintát, ezt érdemes próbálgatni...

Sziga:
nézd ezt a befőttesüveget! Sima hobbiragasztóval bekentem kis sávokban és rátekertem sima spárgát (nem műszálast). Utánna dekuztam rá a hóembert. A gyertyán a kis csillagok színes fénymásoló papírból vannak csak mielőtt feldekuztam beáztattam egy kis vízbe. A műhó egy hobbitext nevű anyag, nem egy drága dolog és jó kiadós.
arra vigyázz majd, hogy ahogy feltekered a spárgát mindig told majd össze, hogy ne legyen benne rés a tekerések között, különben csúnya lesz. Kipróbálhatod ám konzervdobozzal is.

timi30:

piripanna:

0 comments:

Megjegyzés küldése