Üzemeltető: Blogger.
RSS

Karácsonyos hógömb

és ami kell hozzá:

- befőttesüveg
- szilikonos ragasztó /átlátszó/
- tetszés szerinti figurák
- hungarocell
- csillámpor/műhó/kókuszreszelék
- víz
- glicerin

A befőttesüvegek kupakjának belsejébe ragasztjuk a hungarocellt, ha mély a kupak, hogy magasabban legyen, és jobban látszódjon a figura.
Az üveget megtöltöm vízzel /1 rész glicerinhez 2 rész víz kell/, mehet bele a hópehely , majd ragaccsal be kell kenni a befőttesüvegen a menetet /ezért jó a színtelen/ ..rácsavar, de nem fordít meg  vár legalább fél napot, hogy jól megszáradjon!!!
Utána megfordít és :-)


Tipp: Ha Pesti vagy, a Deák téren a térképboltban kapható 250 ft-os karácsonyos figurák kiválóak erre. Én pl. tormás üvegbe raktam őket, nagyon jól mutattak!!! Csak arra figyelj, hogy ne gipsz formákat, hanem ilyen gyantából öntöttet vegyél, mert a gipsz a vízben feloldódik!




 

borcsamama elkészült hógömbje és tapasztalatai:
Készült három hógömb is, aranyosak lennének, ha......  no itt azok okulására akik ezután szeretnének csinálni elmondom a tapasztalataimat.
Tetőbe ne rasztópisztollyal rögzítsétek a figurát, mert le fog válni, de már csak akkor, amikor a tető rajta van, és jól le is van szigetelve a szivárgás ellen.   
Valahol olvastam, hogyzacskós műhó jó bele, vagy a ragasztópisztoly betétjét kell lereszelni.  No én buzgón reszeltem, jól is néz ki, csak éppen fenn úszkál a víz tetején, szóval furán néz ki. 
A többi az úgy stimmel, dessztillált viz + glicerin 2-1 arányban,és csillámpor.


banyoc@-a tanácsai: 
Kísérlti jelleggel   kiróbáltam néhány variációt.
Húhónak reszeltem fehér viaszt, ami felejtendő. Ugyanis aranyos kis huncutkák, kis göndörségek lettek, ami köszönő viszonyban sincsennek a hópehely formával, tehát nem jó. Ráadásul fennmarad a folyadék tetjén, igaz ha megrázom kicsit keveredik de a tetejére felmegy.
A kókuszreszelékgől is egy kicsi fennmaradt a tetején, de elenyésző emnnyiség a zöme lemegy az üveg alljára, rázás után szépen hullik lefelé.

Folyadék:
Glicerin+ víz: nem jött be! zavaros, majdnem opálos lett, ráadásul a csillám csomókba összeállt a tetejére.
A sima víz + kókusz reszelék tűnik a leg alkalmasabbanak, igaz nagyon picit eltűnik a víz kristály tisztasága, de még mindíg nem mondható zavaroznak. (gondolom a kókusz olaj tartalma miatt)

Azthiszem hogy ezzel a variációval fogom elkészíteni az én hógömbömet.
Azt, hgoy miylen ragasztót fogok használni még nem tudom.....

0 comments:

Megjegyzés küldése