Üzemeltető: Blogger.
RSS

Menü - nonamona


Én szerintem 24.-ére a megszokott menüsort készítem. Baconba csomagolt, sajttal, sonkával, gombával, májjal, aszaltszilvával töltött pulykamellet, majonézes és ecetes krumplisalátával. Mellé májat és aszaltszilvát tekerek be baconba. Tavaly Démétér féle burgonyakrém-leves volt sült baconnal és pirított mandula-szirmokkal, ezt most átteszem 25.-re. Tepsis husi lesz utána különböző köretekkel. 26.-án az elmaradhatatlan szabolcsi káposzta :-) (már novemberben elkészítve, és lefagyasztva!!!)

Sütemény:
Démétér féle dióscsoda
Bilonka-féle mézespuszedli
Én-féle linzerek finom házi lekvárral töltve
és Bonbonok

Burgonyakrém-leves (Démétér féle):
Ha jól emlékszem, annyi vízben, ami ellepi megfőzöd a burgonyát sós, szerecsendiós vízben, majd levével együtt turmixolod és felöntöd tejszínnel. Bacont felkockázod, kisütöd, mandulát szárazon megpirítasz. Ezeket adod feltétként.
Magamat ellenőrizve, Dém marhahúsleves-alaplében főzte a burgonyát - én biztos csirkével csináltam, mert nem eszek marhahúst! :-) Egyébként jól emlékeztem a receptre!!!

Démétér leírásában:

A megpucolt, kockára vágott krumplit, annyi marhahús-alaplében teszem fel főni, ami bőven (legalább egy ujjnyira) ellepi. Én konkrétan a Metróban kapható, nagy kiszerelésű buillon-alapból készítem a levet, de sima kockából is ugyanolyan. Kevés plusz sót, sok borsot és sok reszelt szerecsendiót teszek hozzá.
Amikor megfőtt, merülőmixerrel simára dolgozom, majd visszateszem forrni, és főzőtejszínnel dúsítom.
Pirított mandulaszeletkéket és pirított tarját teszek rá tálaláskor

0 comments:

Megjegyzés küldése