Üzemeltető: Blogger.
RSS

Mézeskalács


Mézeskalács:

én is így voltam mint sokatok. Minden évben próbálkoztam ilyen meg olyan tuti receptekkel. Mindig csak azokat készítettem el amelyekről az ismerőseim váltig állították na ez az amit nem lehet elrontani, puha lesz/marad stb. stb. stb... Aztán feladtam. Volt egy év amikor nem is készítettem, míg nem az egyik nagyon kedves kolléganőm hozott magával kóstolónak. Annyira isteni volt. Győzködött, hogy próbáljam ki a receptet. Nagy nehezen de megsütöttem. Azóta aranyba kereteztem a nevét is és a receptet is  . Beírom hátha valakinek megtetszik. Amúgy a recept a Szentendrei Skanzentől van:

Mézeskalács

Száraz hozzávalók

- 1 kg liszt
- fél csomag szódabikarbóna
- 2 tk fahéj
- fél tk őrölt szegfűszeg
- negyed tk őrölt gyömbér


Nedves hozzávalók

- 25 dkg margarin
- 40 dkg méz
- 25 dkg cukor

2 tojás (sárga, + fehérje a díszítéshez)


Először a száraz hozzávalókat összeszitáljuk egy nagy edénybe, a nedves hozzávalókat pedig felolvasztjuk, aztán a száraz hozzávalókhoz öntjük. Miután összegyúrtuk hozzágyúrjuk a 2 tojás sárgáját is. Kisujjnyi vastagságúra nyújtjuk és különböző formákat szaggatunk belőle és előmelegített sütőben 8-10 perc alatt megsütjük (közepes hőfokon – sütőtől függ, figyelni kell). Tojásfehérje és porcukor keverékéből készült mázzal díszítjük.

0 comments:

Megjegyzés küldése