Üzemeltető: Blogger.
RSS

Narancsital


60 dkg narancs, 4 dkg citromsav, 1 l hideg víz,  2 napig állni hagyni  2 nap után felfőzni, leszűrni átturmixolni. Ez az eredeti recept. Mivel a recept nem tér ki a részletekre ezért szerintem ajánlott lenne ezt úgy csinálni, hogy a narancsot kruplihámozóval le kellene hámozni, a fehér részt leszedni a gyümölcsről (mert ugye az a keserű benne) telán nem is ártana magát a gyümölcsöt kissé feldarabolni.
További része a receptnek: 8 l vízzel 1 kg cukrot felfőzni kihűteni és a két levet összekeverni, üvegekbe tenni. A recept ajánl még az üvegek tetjére egy pici szalicilt. Szerintem ha hűtőben van és aránylag gyorsan elfogy a nedű akkor  nem szükséges rá.
Kb 20 évvel ezelőtt csináltam meg utoljára, csak arra emlékszem, hogy voltak benne rostok is. és fínom volt.


lila.tulipán: Én nem szoktam meghámozni, szőröstül-bőröstül megy bele a narancs, csak nagyobb darabokra vagdosom, és nem keserű soha. És szoktam bele dobni egy-két szál sárgarépát is.
Úgy szoktam, hogy 1 kg narancs, citromsav vagy borkősav, annyi víz, ami ellepi. Két nap múlva (vagy 1, ha úgy érek rá) felrakom főni, akkor karikázom bele a répát, volt, hogy almát vagy sütőtököt is dobtam bele, de répát mindig. Szétfőzöm, turmixolom, közben felforralom a vizet a cukorral (8 liter víz, 1 kg cukor a recept, én kevesebbet szoktam, vagy még inkább folyékony édesítőt, LIDL-set, mert az aszpartam-mentes), és a felforralt vízbe beleszűröm a turmixot. Aztán dugdosom a család elől. :)

0 comments:

Megjegyzés küldése