Üzemeltető: Blogger.
RSS

Beigli


Hozzávalók:  50 dkg Rama, 1 kg liszt,  3 dkg élesztő, 2 db tojás,6 dkg cukor, csipetnyi só, fahéj, citromhéj, 4 dl tej

Készítés:   Az átszitált lisztre rakjuk a puha ramát, a cukrot és a sót, A lanagyos tejbe keverjük az élesztőt kevés cukorral. Az élesztőt dolgozzuk bele, és a megmaradt tejjel gyúrjuk addig, míg sima tésztát nem kapunk. Félkemény legyen és a kéztől váljon el. Letakarva 1/2 órát hagyjuk pihenni. Osszuk szét a tésztát 6 egyforma részre, nyújtsuk téglalapokká. Dió vagy máktöletéket kenjük rá, és sodorjuk össze. A rudakat helyezzük ramával kikint sütőlapra, egymástól kis távolsára, Minden rudat 3 helyen szúrjunk meg. Verjünk fel 1 egész tojást és 1 tojássárgáját. Kenjük be vele a tésztát és hagyjuk meleg helyen száradni. Kenjük be újból és ismét hagyjuk száradni. Előmelegített sütőben, mérsékelt hőmérsékleten süssük meg, szép repedezett kell legyen.

Töltelék:

Diós Hozzávalók:  40 dkg darált dió, 20 dkg cukor, 2 dl tej, 1 ek. méz, 8 dkg mazsola 1 kk. fahéj, 1 citrom reszelt héja

Készítés: A tejet forraljuk fel a cukorral és forrázzuk le vele a darált diót. Keverjük bele a mazsolát és a fűszereket. Esetleg 1-2 kanál lekvárral lehet ízesíteni még.

Mákos töltelék Hozzávalók:  40 dkg darált mák, 2,5 dl tej, 20 dkg cukor, 2 ek. méz, 1 citrom reszelt héja, fahéj, örölt szegfűszeg, 8 dkg mazsola

Készítése: A tejet forraljuk fel a cukorral és forrázzzuk le a mákot. Ízesítsük a fűszerekkel és a mézzel. 1-2 kanál lekvárral lehet még ízesíteni.

Én főleg gesztenyéset szoktam  készíteni, ehhez a fagyasztott gesztenyemasszát kiegedem és langyos tejjel szokatam hígítani, annyira hogy jól kenhető legyen. kb. rudanként egy g. masszát használok.  Diósat és mákosat csak 1-1 rudat szoktam, ehhez az eredeti receptben magadottnak a felét szoktam venni, mert mi úgy szeretjük ha jó sok  töltelék vann benne, ha szeretitek a mazsolát abból is lehet többet beletenni.  A tésztát jó  vékonyra szoktam kinyújtani, nem olyan vastagra mint általában szokták. Most olvastam a többieknél, lehet hogy kipróbálom egy éjszakára hűvös helyre teszem a kész tésztát és csak másnap sütöm meg, hátha így nem reped ki.

0 comments:

Megjegyzés küldése