Üzemeltető: Blogger.
RSS

PIllecukor hóemberek



De jó, hogy másnak is tetszik a hóemberes cucc! Bevallom, neten láttam az ötletet.
Jó megfigyelés, tényleg hurkapálcika!
A pillecukrot az Auchan-ba vettem. (nem reklám, de ott lehet kapni fehéret, jó  áron, nem összenyomottan)
Egyet ollóval kettévágtam, csokiba mártottam, az lett a kalap. Pálcikára szúrtam a testet, rá a kalappot. Fogvájót mártogattam csokiba, azzal csináltam gombot, szájat. A szemet egy csepp csokival ragasztottam fel. Ez is pillecukor volt,  a virág készítésemből maradt. Ételszínezékkel szineztem.  (ennek a módja is fent van a neten)



borcsamama valahonnan begyűjtött receptje pillecukorhoz:

Itta pillecukor receptje, tavaly vagy még előtte mentettem valahonnan......., bocsánat, de fogalmam sincs kitől...  

Mályvacukor hozzávalók
•15 dkg cukor
•0,5 dl víz
•2 evőkanál méz
•1 tasak étkezési zselatin (10 g)
•aroma, vagy gyümölcslé
•porcukor a forgatáshoz
•csipet só

Mályvacukor készítése
A cukrot, a mézet, a vizet vizet és egy csipet sót egy lábasban
összekeverjük és felforraljuk. Amikor fel forrt, kisebbre vesszük a
lángot, és még 3 percig tovább forraljuk. Egy másik edényben a
zselatint elkeverjük 3 evőkanál vízzel és állni hagyjuk pár percet.
Ilyenkor bele lehet tenni az aromát, gyümölcs levét, ételszínezőt.
A forró cukor szirupból egy keveset a zselatinhoz adunk, robotgéppel simára keverjük. Ezután hozzáadjuk a többi szirupot is, és alacsony fokozaton el keverjük. Amikor a mályvacukor már szép fehérré kezd vállni, és kezd ragacsos lenni, a robotgép legmagasabb fokozatán habosítsuk még 4-5 percig. Egészen addig, amíg egy ragacsos, nyúlós masszát nem kapunk.
Egy lapos műanyagot vékonyan kikenünk olajjal és öntsük bele a
mályvacukor masszát. Használhatunk szilikon formát is, ekkor nem kell olajjal kikenni. Én sima lapos, négyszögletű ételhordó dobozt használok. Hűtőbe téve a mályvacukor 3-4 óra alatt
megkeményedik. Szórjunk meg egy tálcát porcukorral és erre borítsuk ki a mályvacukrot. Miután mindenütt be porcukroztuk ollóval vágjuk csíkokra, majd kockákra. A kész mályvacukor kockákat is forgassuk meg a porcukorban.

0 comments:

Megjegyzés küldése