Üzemeltető: Blogger.
RSS

Bilonka mézespuszedlije

Radírpók javaslatára:

Én évek óta a "Bilonka mézespuszedlije" néven elhíresült puszedlit sütöm meg mézeskalácsnak.
Ez rögtön puha, jól formázható, és nagyon finom, tavaly november-decemberben több mint 5 kiló lisztet sütögettünk el csak erre a sütire gyerekekkel, ebből ment az oviba, sütivásárra, és persze itthonra is. Végül 23-án még sütnöm kellett egy adagot, mert elpárolgott az egész :-))

itt megtalálod a receptet:

http://www.nlcafe.hu/forum/?fid=441&topicid=213453


Mézes puszedli (bilonka)

3 tojás sárgáját és 1 egész tojást kikeverünk 15 dkg porcukorral. 25 dkg mézet
és 5 dkg zsírt meglangyosítunk, hogy folyós legyen. Én egyben tettem be őket
picikét a mikróba. A folyós mézet + zsírt is a nagy tálba öntjük a tojásos
keverékhez. Belekavarunk 4 evőkanál tejfölt és a fűszereket, tetszés szerint.
Én tettem hozzá 2 teáskanál vaníliás cukrot, másfél teáskanál őrölt fahéjat,
fél teáskanálnyi őrölt szegfűszeget, és ugyanannyi őrölt gyömbért. 60 dkg
liszthez hozzákeverünk 2 teáskanál szódabikarbónát, utána ezt a lisztet
hozzádolgozzuk a kikevert folyékony alkotórészekhez.

A tésztát betesszük pihenni a hűtőbe. Másnapra kellően szilárd, formázható
lesz! Én tegnap gyúrtam, ma délután sütöttem. A sütés: golyócskákat
formálunk. Viszonylag egyformák lesznek, ha egy teáskanállal szedegetjük a
tésztamasszát. Rövid idő alatt megsül.

160-170 fok, 10-12 perc. És az illatok is fognak majd segíteni! Ebből az adagból 60-70 db puszedli lesz.

A kimaradt 3 db tojásfehérjéből habot verünk, 25 dkg porcukorral tovább
verjük. Most lehet a habba a forró puszedliket beleforgatni, utána
sütőpapírra szedni, szárítani.

0 comments:

Megjegyzés küldése