Üzemeltető: Blogger.
RSS

Házi vegeta



1 kg sárgarépa
1 kg petrezselyem
1 kg magvalt paprika (piros és sárga vegyesen)
20 dkg karfiol
20 dkg hagyma
40 dkg zeller
20 dkg paradicsom
20 dkg karalábé
2 fej fokhagyma
1 csokor petrezselyem zöldje
1 cs. zellerzöld
1/2 kg só

Minden zöldésget megpucolunk és alaposan megmosunk, majd akkorára daraboljuk, hogy a húsörlőbe tudjuk darálni. Mindent ledarálunk, a zöldeket is, majd az egész örleményhez hozzáadjuk a sót és kézzel alaposan összekavarjuk. Azonnal tisztára mosott üvegekbe rakjuk és mehet a kamrába. Tartósítószer nem kell bele, mert a só tartósít. Egész évben használható különféle ételek ízesítésére, csak figyelni kell a sózásra. Kicsit darabosabb, mint a bolti vegeta, akit zavar esetleg, hogy zöldség darabok úszkálnak a levesben, az le is szürheti a levest tálalás előtt. Én nem szoktam leszűrni még a húsleveből sem, engem nem zavar.

Én így készítem, nekem bevált ez a recept, igény szerint lehet rajta változtatni valaki egyéb fűszereket is tesz bele pl. lestyán, vagy kihagy belőle 1-1 hozzávalót, ez már ízlés dolga.

---


A házi vegetával kapcsolatban még lenne néhány kérdésem (aztán eldugulok ám):))))
Meddig áll el lezárt üvegben?
Kell-e/ajánlott-e hűtőben tartani felbontás előtt, és után?
Megtartják-e a színüket a zöldségek, vagy elszíneződnek-e idővel?
Ezt csak azért kérdezem, hogy mennyi idővel az ajándékozás előtt érdemes összeállítani..


Kérdezz csak nyugodtan, szívesen segítek amiben csak tudok, és örülök, hogy valami olyan tudtam én is hozni ami másokat is érdekel.
Igen, ez fontos, felbontás után hűtőben kell tartani!
Tavaly készítettem először,  tapasztalataim szerint nem nem veszti el a színét, tavasszal is ugyanolyan volt a színe, mint amikor elkészült.  Nézd meg a képeket amiket korábban betettem, van egy kép, amikor egy nagy tálban van az elkészült vegeta ez még augusztus-szeptember környékén lehetett,  amikor az egészet csináltam és van egy kép amikor már feldíszitett üvegben van, az meg karácsony előtti napokban készült ugyanarról a vegetáról. Most megnéztem én is, lehet, hogy a képek nem adják vissza teljesen a színeket, lehet hogy minimális színvesztés is történik, de színek alapján simán felismerhetőek az egyes összetevők a sárgarépa sárga volt, apetrezselyem meg zöld még tavasszal is!
Hogy pontosan meddig áll el, azt nem tudom, de úgy gondolom a következő szezonig simán eláll, nálam nem tartott ki addig, mivel elajándékoztam egy részét.  Idén dupla mennyiségben készült, hogy tutira elég legyen, most a spejzban várakoznak a felhasználásig, ill. 1 a hűtőben amit használok.
Szerintem nyugodtan elkészítheted már most is, már csak azért is mert decemberben a paradicsomnak már nem olyan az íze mint most, meg drága is. Olyat is olvastam már aki nyáron csinálja, mert kiteszi a napra és ott szárítja ki.
Ha valami még nem tiszta kérdezz bátran, holnap csak későn este tudok benézni, de akkor igyekszem válaszolni.


0 comments:

Megjegyzés küldése