Üzemeltető: Blogger.
RSS

Kakaós cookie



Tegnap igértem egy másik keksz receptjét, és képet róla. Hát ami azt illeti, fotózni még mindig nem tudok normálisan, de azért talán ehetőnek tűnik.
Egyébként pedig nagyon finom, szerintem még jobb mint a narancsos.
Tavaly egyszer megsütöttem, ha jól emlékszem az eredetit itt találtam:
TücsökBogár konyhája.  Az a recept sok csokival készült, finom is volt, de nekem nagyon drága.  Most kaptam egy kakaós változatot, hát legalább olyan finom. Érdemes ezt is kipróbálni.
Én mindjárt dupla adagból sütöttem, így lett kb. 60-70 db.

Kakaós cookie  /egyszeres adag/

Összekeversz 15 dkg lisztet, 6 dkg kakaóport, fél sütőport, 1/4 teáskanál gyömbérport.

Habosra keversz 2 egész tojást 10 dkg kristálycukorral, 10 dkg nádcukorral , vaniliával és egy csipet sóval.

A két keveréket összekevered, és hozzáadsz még 6 dkg puha vajat. Jól összedolgozod, és mehet 1-2 órára, de akár egy éjszakára a hűtőbe.
Először túl puhának tűnik, nem baj, meg fog szilárdulni.

Sütőpapiros tepsire, egymástól kellő távolságra rakod a masszából formált golyókat, melyeket először kristály, majd jó vastagon porcukorba hempergetsz. Sülés közben szépen megrepedezik, és ilyen szép márványos lesz.

Kb. 180 fokos sütőben - én gázzal sütöttem közepes lángon- maximum 15 percig sütöd, az enyémnek kb. 12 perc kellett.  Még majdnem puha amikor kiveszed, meg fog szilárdulni mire kihül.

0 comments:

Megjegyzés küldése