Üzemeltető: Blogger.
RSS

Menü - sityike


Töltött káposzta nélkül nálunk sincs Karácsony- én ált.2 nappal Szenteste előtt készítem.
Szenteste szinte mindig ugyanaz a menü- bevált, szeretjük, jó, hogy van "hagyomány": halászlé , húsleves, rántott hal (fogas vagy ponty), rántott pulykamell, valamilyen krumpliféle, lilahagymás kumplisaláta, vecsési savanyúságok.
Sütik: bejgli, mézeskalács, csokis-narancsos keksz, linzerkarika fenyőfával a közepén, saját lekváros zserbó, kólás süti - ezeket általában én készítem.

25-én hozzánk jön a tágabb család, akkor sokan vagyunk és én főzök. A sógornőm minden évben hoz sütiket, ami elmaradhatatlan, az a Kozák sapka.
Tavaly Wellington pulykát sütöttem és krumplipürével, vegyes zöldséggel, krumplisalátával tálaltam.Leves talán nem volt...

26-án mindenki pihen, na meg eszi a maradékokat Akkor már előkerül a káposzta is.

Tavaly tanultam Démtől a "mascarponés miazmárt", ami annyira finom, hogy idén biztosan felveszem a menübe- töményebb sütikhez ideális lazításképpen.
25dkg mascarpone-t ízlés szerint (kb.4-5 evőkanál) porcukorral, kávéskanálnyi fahéjjal, késhegynyi őröl gyömbérrel és kevés szerecsendióval összekeverek, majd beleforgatok egy zacskó vaníliás cukorral kemény habbá bert 2dl tejszínt. hmmmmm..., érzem az ízét...

0 comments:

Megjegyzés küldése