Üzemeltető: Blogger.
RSS

Menü - démétér


Ha valaki nem ismerne: nem átfogó és folytonos elmebetegségem folytán készítek hetvenkét fogást négy hadseregnyi embernek, hanem hát nálunk sokan és sokfélét esznek, tizenpáran vagyunk mindig Szenteste, sokféle ízléssel. Én pedig egyik ételből sem készítek túl sokat, de szeretem, ha a vendégek válogathatnak az ízlésüknek megfelelőt. És most elég az előzetes bocsánatkérésekből, tehát a menü, amit Szentestére terveztem:

Előétel: lazacmousse citrommal, pirítóson
Ünnepi tyúkhúsleves tejszínnel és mandulával
Endíviahajók orosz hússalátával

Főétel: lazac György király módon, sáfrányos-mázsolás rizs
Almaboros pulykacombok és diós bundában sült pulykamell francia rakott krumplival

Desszert: házi Raffaello, rumtekercs, töltött mézescsók, diós és gesztenyés bejgli, narancstorta mandulával, citromos kuglóf

Italok: karácsonyi pálinka, angol puncs, osztrák puncs, tojáslikőr, Snow Ball koktél

--

A menü állat jól hangzik, én is tudom, ami részint azért van, mert prózaian egyszerű ételeknek is szeretek procc nevet adni (sznob vagyok, mint egy múlt századi nevelőnő), részint meg sokfélének tűnik. Holott ez egy energiaspórolós menüsor, mert annyira nem vagyok egészséges, mint szeretnék, így összevonom a munkafolyamatokat.

A húslevesben főtt hús, zöldség és krumpli apróra vágva kap egy nagy halom finom petrezselymet, sok-sok apró kockás csemegeuborkát, megfürösztöm majonézben és íme: orosz hússaláta. A pöpec hangzású lazacmousse konkrétan úgy készül, hogy a darálóba tépkedek két szelet füstölt lazacot, kap egy teáskanál tormát, fél citrom levét és héját, meg egy tégely krémsajtot - ha jól állunk, mascarponét. Szerintem én ebbe is petrezselymet teszek, mert sajnálattal utálom a kaprot, pedig az illene hozzá. Megy rá a daráló teteje, és hadd szóljon. Majd rákenem pirítósra. Őrült elegánsan hangzik, és van vagy harminchét másodpernyi munka vele :) A bejglit a nővérem csinálja, és félek, hogy a tortát meg rendelem... Legalább az egyiket.


Én a lazacmousse-ért nem aggódnék túlsággal, semmi sem túl hamar romlandó benne, pár napot biztosan elél. Egy hétnél tovább viszont nem forszíroznám, mert a krémsajt elveszti az állagát.

A Wellington isteni. Barnamártást vagy vörösboros mártást lehet hozzá csinálni szerintem, de még akár zsemlemártást is. Krumplit és vagy borsót (borsópürét) szoktak hozzá kínálni emlékeim szerint.

0 comments:

Megjegyzés küldése