Üzemeltető: Blogger.
RSS

Narancs szirup és narancsos csokilikőr

NARANCS SZIRUP DÉMÉTÉRtől


5 db nagy narancs héját vékonyan, krumpli hámozóval levágom, hideg vízben felteszem főni, majd ha felforrt: leöntöm róla. Ezt még egyszer megismétlem. (Mostanában olvastam: ettől kimegy a maradék keserű íze is a narancshéjnak.) Ezután a narancshéjakra csavarom a narancsok levét, két bögre cukrot és egy bögre vizet öntök rá, és lassú tűzön másfél-két óra alatt sűrű, édes, narancsízű, sötétborostyán szirupot főzök belőle. Gyönyörű és illatos, de ragad, mint a veszedelem.
Felhasználható: likőrökbe, krémekbe, süteményekbe eszenciaként, de kacsa, pulykasültekre, bőrére is kiváló

Megjegyzés banyoc@-tól:
Mielőtt kihűlt én kihalásztam belőle a narancshéj csíkokít, és hagytam megszárdni. Életem legjobb kandírozott narancshéját kaptam!!!!!! Az utolsó falatot kb 3 hete rágcsáltam el.


++ Narancsos csokoládélikőr
Narancs szirupot készítek a fentiek szerint, de elég lesz két narancsból. (2 narancs keserűtlenített héja, leve, egy bögre cukor, fél bögre víz.)Egy bögrényi tejszínben feloldok 3 db, 10 dkg-os jó minőségű, 70%-os narancsos étcsokoládét. Habverővel folyamatosan simára keverem. Közben egy edénykében 3 púpozott evőkanál holland kakaót kevés tej hozzáadásával simára keverek, és a tejszínes csokoládékrémhez adom, folyamatos melegítés mellett. Kaphat szép lassan még egy bögre tejszínt, de mindig kevergessük. Ha elég forró, szép lassan csorgassuk bele a narancsszirupot, és keverjük el egészen simára. Ha összeállt, kapcsoljuk le a lángot és adjunk hozzá két deci erős, sötét rumot. Már mehet is üvegekbe. Valami mámorító az illata, és a narancs egy világos, fényes narancsszínt kever a sötét csokoládészínhez, úgyhogy látványnak sem utolsó.

0 comments:

Megjegyzés küldése