Üzemeltető: Blogger.
RSS

Narancsos csokis keksz


Hozzávalók:
* 200g liszt
* 60g étkezési keményítő
* 1 csapott tk. sütőpor
*100g cukor
*1 vaníliás cukor
*1 narancs reszelt héja
*1 tojás
*100g csoki
*125g puha margarin
Elkészítés:
Az összes hozzávalót jól összegyúrom, majd 3-4 rudat készítek, amelyek olyan 3cm vastagak. Alufóliába tekerem és hűtőbe teszem legalább egy éjszakára! le is lehet fagyasztani, majd elővenni ha jönnek a vendégek)
Másnap kiveszem, 1cm széles szeleteket vágok és sütőpapíros tepsiben, 175-200 fokon előmelegített sütőbe 5-8percig sütöm!


Borcsamama: Sajnálom, hogy nem emlékszem kitől ered a recept,  megérdemelné hogy kiírjuk a megalkotóját. Az biztos hogy a neten találtam valahol, kipróbáltam, és azóta "terjesztem"'. :-)

Variációk:
citromos
citromos-fehércsokis

csoki helyett rumba áztatott, majd fahéjjal megszórt aszalt szilvával!!! Úristen!!!! BŰNÖS ÉLVEZET (Buburuza)

a1g1i1 variációja: Mondjuk, nekem kicsit édes, így legközelebb kevesebb cukor megy bele, meg a fele liszt helyett zabpehelyliszet fogok tenni bele, attól még omlósabb és kicsit diós zamata lesz, próbáljátok ki! Ja és nem narancshéjat reszeltem bele, hanem narancsolajat használtam hozzá, hát isteni illata és íze lett! (amúgy is a déligyümölcsök héja csurig van vegyszerrel - nem vagyok fanatikusan bio, de a legdurvább dolgokat megpróbálom kerülni, meg amúgy sem volt itthon narancsom) Nem olcsó, de én néha veszek év közben, és akkor karácsonyra mindig összegyűlik pár narancsolaj meg citromolaj is.

1 comments:

Névtelen írta...

http://narancskonyha.freeblog.hu/archives/2007/12/17/Narancsos-csokis_keksz/

Megjegyzés küldése