Üzemeltető: Blogger.
RSS

Vajkaramella



Hozzávalók:
2,5 dl tejszín,
25 dkg cukor (én barna cukrot használtam),
6dkgvaj,
1 csomag vaníliás cukor,
6 dkg méz.

Elkészítés: a hozzávalókat egy lábosba tettem, majd forralni kezdtem közepes lángon. Kb 25 percig kell kevergetni, akkor lesz jó állagú, ha jól besűrűsödik és szép karamell színe lesz. Úgy tudjuk ellenőrizni, hogy jó-e, ha egy pohár jéghideg vízbe cseppentünk egy csepp karamellt, az a pohár alján egybe fog állni. Ha nem jó még, akkor szétmorzsolódik. Amikor kész, akkor egy sütőpapírral bélelt edénybe öntjük és hagyjuk teljesen kihűlni, majd a hűtőbe tesszük, hogy teljesen  megdermedjen.

RAGADÓS!!!

---

Nyugodtan elkészítheted 1-2 héttel hamarabb is, nem lesz semmi baja. Nem kell hűtőben tartani, de azért ha lehet, inkább valami hűvösebb helyen.
Abban van igazság, hogy nem mindig sikerül, nekem is volt sikertelen kísérletem, de akkor is elfogyott, kidobni még soha nem kellett. Persze ha ajándéknak szános, akkor nyilván sikerülnie kell.
Úgy rémlik, hogy jó sokáig főztem, mire összeállt rendesen.

Még annyit, hogy az nyolcvan darab, amit írtam, az dupla adagból készült, ezt elfelejtettem délután írni.


----

Vajkaramella microban:  a mércének használt bögre 3 dl-es
OMLÓS!!!!

Üvegedényben összekeversz  fél bögre vajat, 1 bögre barnacukrot, 1 tubus sűrített tejet és pici sót.
8 percig microzod 900 W-on, két percenként megkevered.
Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöd, hülni hagyod, majd hűtőben dermeszted.

borcsamama tanácsa: Arra vigyázz, hogy az edényed minél mélyebb legyen. Az én tálam 8 cm volt, ebből bizony időnként ki akart futni, de onnan kezdve percenként kevertem.  Legközelebb a 11 cm-es üvegtálban fogom csinálni, az talán jobb lesz.  Keveréskor nem árt azért vigyázni, nehogy meleg legyen a tál.
A sűrített tej 170 grammos.  Miután kiöntöttem, hagytam hűvös helyen kihülni, akkor felszeleteltem, betettem a hűtőbe, ott volt kb. 1-2 órát. Ekkor véglegesítettem a szeletelést, szétválasztottam egymástól a négyzetecskéket, visszatettem hogy még az oldala is tudjon száradni. Másnap émdobozba raktam, sütőpapirral elválasztva egymástól a rétegeket.
Ha akarod, egyenként celofánba is csomagolhatod, vagy többet egy kis zacskóba.  Szerintem nem is kell hűtőben tartani ha van valami hűvösebb helyed.  Nálunk még sose volt ideje megromolni.  :-))), de semmi baja nem lesz karácsonyig.

0 comments:

Megjegyzés küldése