Üzemeltető: Blogger.
RSS

mézes marcipános szívecskék



mézeskalács tésztából  szíveket vágtam ki, megsütöttem a szokott módon, utána mindegyik szívnek az alját megkentem (házi) baracklekvárral. Kinyújtottam a marcipánt kb. 2 mm vastagra (volt sok maradék, azért van benne rózsaszín is) és abból is vágtam ki szíveket. Két szív közé tettem a marcipánt és állni hagytam kb. 1-2 órán át hogy a lekvár kicsit összeálljon a sütivel és ne csússzon szét. Gőz fölött olvasztottam étbevonót (Szerencsi!), amikor már felolvadt, kevertem bele olajat (100g-hoz 1 evőkanállal) nekem ez az arány nagyon jól működik. A szívek aljába hústűt szúrtam és bele nyomtam a csokiba, majd villa segítségével óvatosan szilikonos sütőpapírral bélelt tepsire raktam (így nagyon jól lejön a papírról nem ragad rá egy picit sem a csoki). A tetejét cukorgyöngyökkel és kandírozott narancshéjjal díszítettem. Kb. fél nap alatt finom puha lett.

Szerintem elég sokan csinálunk mézest, tehát külön ezt sem kell sütögetni. Ráadásul nekem most még egy csomó maradék marcipánom is van itthon. Kép szintén Tavasztól.

0 comments:

Megjegyzés küldése