Üzemeltető: Blogger.
RSS

Ajándékötletek szövegesen



Banyoc@:


Idén készítek fűszerolajokat, mézeskalácsot, szerintem az ajándékok között lesz a narancs/citromos keksz is.
Bélisz, martini , ésa házi vegeta, ami már készen van:)



Mákati:
Ajándéknak szeretnék sk egy nagyobb kb.40 cm-es babaágyat csinálni (2,5 éves lánykának), szépen festve, dekuzva, ágyneművel + a babakonyhába kajákat filcből tükörtojás, kenyér, zsemle, sütik ilyesmi
meg egy ékszertartót is készítenék szintén dekuzva a kislányomnak, hogy egybe legyen a sok hajbavalója, szép angyalos mese szalvétát vettem hozzá, vagyis inkább tündéres
a 4 éves unokatesója is filc kajákat és dobozt kap a6 éves fiú uncsitesó, meg ugyanilyen fakkos dobozt, csak neki halas dekor lesz, mert szeret horgászni, abba tarthatja a hozzávalókat.



unokatesoméknak jelképes ajándék dekuzok egy kisebb teás dobozt, bele jófajta tea+ saját készítésű süti+sk ital+filc dísz

barátoknak sk sütik+sk ital+filc dísz

vettem szép 2 dl-es üvegeket abba kerül majd a dém féle narancsos almás lekvár
lesz  még mézes mag csemege (dió,madula,aszalvány)
fokhagymás méz (megfázás ellen)
sk ital: birslikőr, sok birsünk van, szeretném kipróbálni a narancsos csoki likőrt és még majd lesek innen
sütit dekuzott üvegtányérra tervezem rakni

tavaly akartam anyunak és apunak egy egy szemüvegtokot is dekuzni, anyunak virágosat, apunak meg vettem vadnyugatos szalvétát, de nem tudtam megcsinálni, mert amit rendeltem tok, nagyon kicsi, abba apu szemüvege biztos nem fér bele, esetleg valaki nem tudja hol lehetne fából vagy papírból nagyobb tokot venni?

gondoltam még férfi pénztárcára (párom, tesom) szivesen csinálnám én csak még nem tudom milyen anyagból, hogy tartós legyen, most miondkettőnek bőr van, ami már szakadt, mármint az aprós rész
ötlet???
nagyszülők kapnak unokás naptárt, wordbe szerkesztem meg


Kindertojás:

Idén én is elhatároztam, hogy - szinte - mindenki saját készítésű ajándékot kap.
Már jó pár ötletem van, pl.:
Bögre, benne egy "forró csokis" kanállal, szépen becsomagolva.
A teakedvelő családtagoknak összeállítok egy kis csomagot különleges teákból, mézekből, kandiscukorból... Esetleg mellé egy mutatós csésze, teaszűrő...

Már készítettem egy karácsonyi lekvárt (barackból, jó adag mézeskalács fűszerkeverékkel), de még szeretnék csinálni több félét, pl. narancsból.
Aztán kandírozott gyümölcsöt és csokiba mártott kandítozott narancshéjat is szeretnék csinálni, és egy csomó házi bon-bont, likőrt, fűszerolajat....
Ezekből szeretném összeállítani kinek-kinek a megfelelő ajándékot.

Arra gondoltam, hogy idén sima natúr csomagolópapírba csomagolom az ajándékokat, fahéjjal, szárított narancskarikákkal díszítem, az ajándékkísérőt pedig barna filcből készítem, és úgy fog kinézni, mint egy mézeskalács...

A lányaim tavaly "sütit" adtak ajándékba a nagyiknak és nagynéniknek: a szárazanyagokat szépen rétegezve egy csattos üvegbe tették, a receptet pedig szalaggal ráerősitették. (ha jól emlékszem, már valaki más is bedobta ezt az ötletet) Nagy sikere volt, tudom ajánlani nektek is, mert olcsó, gyors és egyszerű, mégis nagyszerű!

Majkati:

- papírmasé tárgyak, akármit készíthetsz belőle. Olvastam már nem tapétaragasztós, hanem valami egyszerűbb dologból készítve, keményítő vagy liszt? Szerintem a neten biztosan rátalálsz.
- díszek termésekből (ezeket én készítettem: barackmag, csipkebogyó, dió)
- titokdió (ezt is valamikor készítettem, dió felbontva, kibelezve, bele valami üzenet, idézet, összeragasztva, lefestve)
- levendulazsák, levendulababa (egyes hibridek még most is virágoznak, gyűjthető, akár régi használt ruhákból is lehet varrni)
- gyertyaöntés (nov. 1 körül mindenhol olcsón lehet gyertyához jutni, összeolvaszthatod, díszítheted)
-ha tudsz varrni, rengeteg ötletet tudunk adni otthon meglévő, már nem használt ruhák újrahasznosításához (pl, itt volt korábban pulcsiból párna, mikuláscsizma, stb.)
- üvegbe zárt muffin  http://kaldeneker.hu/kaldeneker/blog/148-karacsonyi-ajandekotlet-az-uvegbe-zart-muffin.html
- letöltések: zene, film, könyvek, stb. nekem egyik kedvenc oldalam  www.karacsony.centrumnet.hu csak legyen hozzá jó gép meg sebesség, költsége a dvd darabja lenne
- ha dekupázsolsz, rossz cd-ket is lehet pl. poharalatetnek dekupazsolni
- tavaly valaki készített gyümölcstea keveréket - kép
- gyertyaöntéshez pl kép , volt már korábban
- só lisztből is készíthetsz díszeket, gyertyatartót pl. vagy kerámiamézesből díszeket, valaki már belinkelte korábban a receptet
- lehet még most csipkebogyót gyűjteni, megszárítani teának pl, de lehet, hogy ez csak a városi embernek érdekes, falun vicces lenne, nem tudom

naravna:

Hátha valakit érdekel, leírom, hogy eddig milyen ajándékok mellett döntöttem. Mivel a párommal közösen ajándékozunk, ezért mindenki kap esetleg könyvet, más "hagyományos" ajándékot is, de igyekszem saját készítésű dolgokkal is meglepni őket.
Csokiimádóknak tervezek mártott bonbonokat (fudge, aszalt gyümölcs-pálinka-marcipán, pisztácia töltelékkel, legalábbis eddig :D), illetve forrócsoki pálcát: http://www.pralineparadicsom.hu/2011/12/mogyoronugatos-forrocsoki-palcak.html
Sütögetőknek valamilyen instant süti/muffin alapport üvegbe.
Teásoknak gyümölcstea keveréket és kandispálcát.
Fogok még sokrekeszes fa bigyótárolót színesre festeni, munkahelyre írószer/névjegy/stb-tartót dekupázsolni.
Szeretnék ezeken kívül alma-banán és ananász dzsemet készíteni, nem tudom, hogy ezek közül mi fog összejönni, az időmtől függ. Bár csak a bonbonokat kell minél később elkészíteni, a többi eláll.

0 comments:

Megjegyzés küldése