Üzemeltető: Blogger.
RSS

Mézes íróka, díszítés

Dekortollal, csokival

Sün: Fogsz egy lehetőleg erősebb anyagú nejlonzacsit, megtöltöd a masszával (átszitált porcukor és kevéske víz), icipici lyukat vágsz az egyik sarkán, és tökéletes lesz :)

banyoc@: én írókával szoktam, ami 1 db tojás fehérje, és kb 15-18 dkg átszitált porcukor. Fontos, hogy a cukorban tényleg ne legyen szemcse. Szobahőmérsékleten beleteszed a cukor kb 80%-át a tojásfehérjébe és fakanállal jól összekevered. NEm kell felverni habnak, csak keverni kell.Először nehéznek tűnik aztán szépen összeáll a massza. Ha híg, teszel bele még cukrot, ha túl sűrű, pár csepp (szó szerint csepp) vízet, vagy citromlét.
Akkor jó az állaga, ha kiemeled belőle a kanalat, és lassan esik le róla a maradék. Nejlon zacskóba teszed, picike lyukat vágsz a sarkára. Maradékot beteszed a hűtőbe sokáig eláll. Használat előtt ajánlott 1 órával előbb kivenni.
Nekem ez nagyon bevállt díszítésre is, ragasztásra is. Könnyen szárad, jól köt.
Színezni is lehet étel festékkel, de ilyenkor kell még hozzá egy kis cukor.

Sün: ha félsz a tojástól (bár szerintem nem kell), akkor helyette picike vizet adj az átszitált porcukorhoz. Ugyanolyan jól használható az eredmény. Én ilyen masszával szoktam a mézeskalácsokat díszíteni és ragasztani, igaz, én lustaságból. Nem pepecselek a tojással, a víz egyszerűbb.

SugarCane: Én úgy oldottam meg egyszer a ragasztás kérdést, hogy ilyen majdhogynem lapos tetős kis erdészházat csináltam, az oldalfalakra kis lukakat fúrtam és egy szalaggal összeköttem, a teteje meg épphogy nem tudott fent maradani, de azt nagyon kevés cukormáz is megtartotta.

Szisszka: Mézeskalácsházikó ragasztás: valószínűleg nem ez a szakszerű, de mi így csináljuk: én is a tojásfehérje+ 15 dkg porcukor alapreceptből indulok ki.
Egy icipicit felverem a tojásfehérjét, és ahhoz adagolom a 15 dkg porcukrot. Szerintem tojásfehjérjétől függ, hogy elég e a 15 dkg vagy sem... ha még folyósnak tűnik, akkor még teszek hozzá porcukrot. Van, hogy kipróbálom, megpróbálok összeállítani 1-1 elemet, ha csúszik, teszek még porcukrot... Ha összeállítottam 1-1 elemet, akkor hagyom pihenni, száradni, és csak utána ragasztom hozzá a következő elemet.  Ha stabilan áll, akkor kezdjük díszíteni.

timi30: A kezdő mézesezőknek ajánlom,hogy az íróka készítésénél a porcukorhoz
keverjen 1evőkanál étkezési keményítőt,és 1teáskanál ecetet.


0 comments:

Megjegyzés küldése