Üzemeltető: Blogger.
RSS

Csokigolyó

Sityike receptje:

460g Katica étcsokis tortabevonó
180g tejcsokis  tortabevonó
100ml tejszín
100ml meggyszörp

csokidara, reszelt csoki, fahéj...bármi, a forgatáshoz

A kétféle csokit összetöröd, gőzfürdő felett felolvasztod, félreteszed.
A tejszíntfelforralod és a meggyszörppel együtt hozzáadod a csokihoz.
Hűtőbe teszed (én előző este szoktam elkészíteni, nem tudom mennyi idő kell a dermedéshez), ha összeállt, vizes kézzel golyókat formázol és csokidarába forgatod.

Tömény, ezért kisebb golyókat formáztam belőle. Gondoltam rá, hogy teszek a közebébe rumban áztatott meggyet...


Bxbra receptje:

Én narancsosat szoktam, annyira isteni

- 20 dkg étcsoki
- 10 dkg vaj
- 1 dl habtejszín
- 2 nagy narancs reszelt héja
- cukrozatlan kakaópor

1. csoki gőz felett felolvaszt
2. vaj -tejszín habosra kever és a csokihoz ad, és belereszel narancs héja
3. fóliázott lapra öntjük, és mehet a hűtőbe /kb 1 éjszaka/
4. Kockázni majd golyókat  formázni /nekem nedves kézzel sem megy, mert úgy meg csúszik !!/

Kindertojás receptjei:

Hógolyó:
175 g fehércsokit + 25 g vajat vízfürdő felett megolvasztani ->
50 g szétmorzsolt piskótát belekeverni -> golyókat formálni belőle -> kókuszreszelékbe hempergetni -> kapszlikba tenni, majd lehűteni.

Csokis "trüffli":
Tulajdonképpen úgy készül, mint a hógolyó, csak tejcsokival, és a végén nem kókuszreszelékbe kell forgatni, hanem barna tortadarába

zsu87 ajánlatai:

Csokoládé bomba:
125 g csoki (ét vagy tej), 75 g vaj, 2 ek víz, 1 tojássárgája, kávéesszencia vagy instant kávé
Vízgőz felett olvaszd fel a csokit a vízzel. Hagyd kihűlni. Add hozzá a tojássárgáját, a kávét és a vajat. Vízgőz felett olvassz belőle sima krémet. Hűtsd ki (tedd hűtőbe, így gyorsabb). Formázz belőle golyókat, hempergesd csokiba/ kakaóporba/ dekorcukorba... Tedd kapszliba és kész is!

 Mars kosárka:
 Bonbonkapszlikat tejcsokival kikentem (nekem két réteg kellett, hogy jól befedje), aztán két Mars csokit feldaraboltam, gőz fölött fél deci tejszínnel felolvasztottam és raktam bele egy kis konyakot (de ez el is hagyható). Megtöltöttem a kosárkákat, és egy éjszakára a hűtőbe raktam. Másnap csokival bevontam a tetejét, és karamellgolyóval megszórtam. Nagyon finom, lágy marad a töltelék a roppanós csokiburokban.


0 comments:

Megjegyzés küldése