Üzemeltető: Blogger.
RSS

Karamellás-diós kocka


Hozzávalók:
13 dkg cukor
2,5 dl tejszín
1 tk méz
3 dkg vaj
10 dkg durvára darabolt dió

A cukrot egy vastag talpú lábasba tettem, megolvasztottam - nem kell karamellizálni. Amikor megolvadt (kicsit sárgult is már), hozzáöntöttem a tejszínt, és addig főztem, amíg a cukor újra fel nem oldódott, és az egész egy kissé el nem kezdett sűrűsödni (kb. 10 perc).
Ekkor hozzáöntöttem a diót, beletettem a vajat, a mézet, és ismét sokáig főztem, amíg jó sűrű nem lett.

Amikor már olyan sűrű volt, hogy a fakanállal csíkot húzva az aljába nem záródott össze azonnal a massza, egy olajjal kikent tálba öntöttem - nem túl nagyba, hogy legyen vastagsága, kb.1-1,5 cm - és dermedni hagytam. Amikor kihűlt, késsel kis kockákra vágtam.
Kis bonbon-kapszlikba tettem, így helyezgettem egy tálra őket. Kb. 30 darab lett. Nem nagyok, viszont elég tömények ahhoz, hogy személyenként néhány darab elég legyen.

0 comments:

Megjegyzés küldése