Üzemeltető: Blogger.
RSS

Gesztenyével töltött pulyka

Kattintásra nagyobb, olvasható méretben megnézhető!!

Bági 57: Nagyon munkaigénye de nagyon finombiztos,hogy van egyszerübb recept is a Gesztenyével töltött pulykára de 1 évben 1 szer ki lehet bírni.

Écus receptje:


8 személyre van a recept.(minden mennyiséghez add még hozzá az egy negyedét és akkor megvan 10 főre a recept!Tudod,mit odaírom a perjel mögé a 10 főre való mennyiséget is)

1 konyhakész bébipulyka 2.5 kg/3-3.5kg
37  dkg /46 dkg sertéshús(én ezt kiváltottam,mert csak ritkán eszünk sertéshúst,ugyanennyi pulykacombfilével)
15 dkg/20 dkg szeletelt füstölt szalonna(bacon)
50dkg főtt gesztenye/62dkg ,én anno vettem natúr gesztenyemasszát,de megoldhatod,most már lehet kapni főtt gesztenyét csomagolva ,ha nem az A minőséget veszed,akkor nem olyan drága,de ha van gesztenyéd természetesen meg is főzheted.
1/másfél szikkadt zsemle
2 M-es /2 XL-s tojás
5 dkg/6dkg vaj
majoranna,szerecsendió,bors,só ízlés szerint
4-5 savanykás alma (Jonathán )

Beáztadod a zsemléket vízbe(én vegetásba szoktam,hogy legyen kis íze),kinyomkodás és a sertés bagy pulykahússal együtt ledarálod. Hozzágyúrni a főtt,villával áttört gesztenyét,tojásokat,és a vajat.Ízesítés,sóval,borssal,majoránnával,szerecsendióval.T udom,sokunknak risztó nyers húsos masszát kóstolgatni,de szükséges.
Pulykát mindenütt kívül-belül sózd be,éstöltsd meg ezzel a masszával,a nyílást varrd össze.Mehet a tepsibe,cicivel felül,betakargatni szépen a szalonnával,rá egy kevés vízecske,fedd le alufóliával és mehet a 200 fokos sütőbe.
kb.2 és fél óra hosszáig sül .Ekkor vedd le róla a fedést, és a szalonnaszeleteket,dobáld mellé a kicsumázott,negyedelt almacikkeket,és még fél óra alatt süssd pirosra,miközben locsolgatod a pecsenyelével.Legvégén még rakd vissza a szalonnát 2 percre,hogy jó ropogós legyen!

Adhatod rizzsel(pl.mazsolással),mi főtt,sütőben sült krumplival tálaltuk,légkeverésen mehet együtt. Csináltam még mellé párolt vöröskáposztát is,de minden ízlés kérdése,mit tudsz,hozzá elképzeni(narancsos-almakompót,almaszósz stb.)


0 comments:

Megjegyzés küldése