Üzemeltető: Blogger.
RSS

Narancslekvár


Nagyon egyszerű módon csináltam. Volt négy jó nagy narancsom, amiknek lereszeltem a héját, kettő ment a kekszbe, kettő a lekvárba.
Megpucoltam a narancsokat, amennyire csak tudtam leszedten a fehér részt róla. Megmértem, a héjjal együtt 70 dkb volt.  A gerezdeket kb. 1 cm széles darabokra vágtam, ment a lábosba a reszelt héjhoz. Hozzáadtam 35 dkg cukrot - felét, mint a narancs súlya- és mivel nem volt itthon gyömbérem, így egy kevés gyömbérport kevertem még bele.  Félretettem, fél órát állt, utána elkezdtem főzni, néha megkevertem. Mikor már kezdtek szétesni a narancsdarabkák félrevettem, botmixerrel kicsit összekutyultam, de nem teljesen simára. Hozzákevertem kb. fél csomag dzsemfixet /2:1/ -ilyen volt itthon-  még kb. 3 percig rotyogtattam, aztán mentek az üvegekbe. Lezártam, fejreállítottam, és most várja hogy holnap megsüssem hozzá a sütit.
Szerintem tovább tartott a narancsot megpucolni és összedarabolni, mint maga a lekvárfőzés.


0 comments:

Megjegyzés küldése